System handlu światowego i chin


ORGANIZACJA HANDLU ŚWIATOWEGO ZWIĄZANA Z PODSTAWAMI WTO Podstawy systemu handlu. Porozumienia WTO są długie i złożone, ponieważ są to teksty prawne obejmujące szeroki zakres działań. Zajmują się rolnictwem, tekstyliami i odzieżą, bankowością, telekomunikacją, zakupami rządu, standardami przemysłowymi a także bezpieczeństwa produktów, przepisów sanitarnych związanych z żywnością, własności intelektualnej i wiele innych W wielu z tych prostych, prostych i fundamentalnych zasad obowiązują te zasady. Zasady te stanowią podstawę wielostronnego systemu handlowego. Przyjrzyj się uważnie tym zasadom. Kliknij, aby otworzyć pozycja Drzewo nawigacji po obiekcie otworzy się tutaj, jeśli włączysz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce1 Najbardziej uprzywilejowany MFN traktuje inne osoby równomiernie Zgodnie z porozumieniami WTO państwa nie mogą normalnie rozróżniać między swoimi partnerami handlowymi Przyznanie osobie specjalnej, takiej jak niższe stawki celne dla jednego z produktów i trzeba to zrobić dla wszystkich pozostałych członków WTO Zasada ta jest znana jako traktowanie w trybie MFN najbardziej uprzywilejowanym. Zobacz tak ważne jest to, że jest to pierwszy artykuł w ogólnym porozumieniu w sprawie taryf celnych i handlu GATT, który reguluje handel towarami. MFN jest również priorytetem w Ogólnym porozumieniu w sprawie handlu w usługach GATS art. 2 i Porozumieniu w sprawie handlowych aspektów praw własności intelektualnej TRIPS art. 4, chociaż w każdej z umów zasada jest nieco inaczej traktowana Razem te trzy porozumienia obejmują wszystkie trzy główne obszary handlu obsługiwane przez WTO. są dozwolone Na przykład kraje mogą ustanowić umowę o wolnym handlu, która ma zastosowanie tylko do towarów sprzedawanych w ramach grupy dyskryminującej towary spoza terytorium lub może dać krajom rozwijającym się szczególny dostęp do ich rynków lub kraj może podnieść przeszkody w odniesieniu do produktów uważanych za nieuczciwi handlowi z określonych krajów I w usługach kraje mogą w ograniczonych okolicznościach rozróżniać, ale umowy zezwolić tylko na te wyjątki na ścisłych warunkach Ogólnie, MFN oznacza, że ​​za każdym razem, gdy kraj obniża barierę handlową lub otwiera rynek, musi to zrobić dla tych samych towarów lub usług od wszystkich partnerów handlowych, czy jest to bogaty, biedny, słaby czy silne.2 Traktowanie narodowe Traktowanie cudzoziemców i mieszkańców w równym stopniu Importowane i produkowane lokalnie towary powinny być traktowane jednakowo, przynajmniej po wejściu na rynek obcych towarów. To samo dotyczy usług zagranicznych i krajowych oraz zagranicznych i lokalnych znaków towarowych, praw autorskich i patentów Ta zasada traktowania narodowego, która daje inne traktowanie, jak obywatele jednego państwa, znajduje się we wszystkich trzech głównych porozumieniach WTO, o których mowa w art. 3 art. 17 GATT GATS i art. 3 TRIPS, chociaż po raz kolejny zasada ta jest nieco inaczej traktowana w każdym Traktowanie to ma zastosowanie tylko wtedy, gdy na rynek wprowadzony został produkt, usługa lub pozycja własności intelektualnej, pobierając opłatę celną na impo rt nie stanowi pogwałcenia traktowania narodowego, nawet jeśli produkty wytwarzane lokalnie nie są pobierane na równoważny podatek. Handel stopniowo stopniowo, poprzez negocjacje do góry. Obniżenie barier handlowych jest jednym z najbardziej oczywistych sposobów zachęcania do handlu. Dotyczy to ceł lub taryf i środków, takich jak zakaz przywozu lub kontyngenty ograniczające ilości selektywne Od czasu do czasu omówiono również inne kwestie, takie jak polityka dotycząca biurokracji i kursów walutowych. Od czasu utworzenia GATT w latach 1947-48 było osiem rund negocjacji handlowych A dziewiąta runda w ramach agendy rozwoju z Ad-Dauhy jest obecnie w toku W pierwszej kolejności koncentrowano się na obniżeniu ceł nałożonych na importowane towary W wyniku negocjacji do połowy lat dziewięćdziesiątych kraje przemysłowe stawki celne na towary przemysłowe stale spadały do ​​mniej niż 4.Ale w latach osiemdziesiątych negocjacje rozszerzyły się na barierę pozataryfową na towary, a także na nowe obszary, takie jak usługi i własność intelektualna. ale również wymaga dostosowania Porozumienia WTO pozwalają krajom wprowadzać stopniowo stopniowo, poprzez stopniową liberalizację Kraje rozwijające się są zwykle dłużej spełniające swoje obowiązki. Pracowalność poprzez wiążące i przejrzyste powrót do góry. Kilka razy, obiecując nie podnosić bariera handlowa może być równie ważna, jak obniżyć ją, ponieważ obietnica daje firmom bardziej przejrzysty obraz ich przyszłych możliwości z stabilnością i przewidywalnością, zachęca się do inwestycji, tworzy miejsca pracy, a konsumenci mogą w pełni korzystać z zalet wyboru konkurencji i niższych cen. Wielostronne system handlowy jest próbą podjęcia przez rządy, aby środowisko biznesowe stało się stabilne i przewidywalne. Runda Urugwajska zwiększyła powiązania. Procenty taryf związanych przed rozmowami w latach 1986-94 i po nim. Są to taryfy, w związku z czym odsetki nie są ważone w zależności od wielkości lub wartości handlowej. W WTO, kiedy kraje zgadzają się otworzyć swoje rynki towarów lub usług, wiążą swoje zobowiązania W odniesieniu do towarów powiązania te dotyczą pułapów stawek celnych kraje importujące podatki według stawek niższych niż obowiązujące stawki Często ma to miejsce w krajach rozwijających się W krajach rozwiniętych stawki faktycznie naładowane i związane z nimi stawki są takie same. Kraj może zmieniać powiązania, ale dopiero po negocjacjach ze swoim partnerzy handlowi, co może oznaczać odszkodowanie za utratę handlu Jednym z osiągnięć wielostronnych negocjacji handlowych Rundy Urugwajskiej było zwiększenie kwoty handlu pod wiążącymi zobowiązaniami, patrz tabela W rolnictwie 100 produktów obecnie obowiązuje taryfy Wynik wszystkich to znacznie wyższy stopień bezpieczeństwa rynkowego dla przedsiębiorców i inwestorów. System stara się poprawiać przewidywalność i stabilność w inny sposób, ponieważ w ell Jednym ze sposobów zniechęcania do wykorzystania kwot i innych środków służących do ustalania limitów wielkości przywozu, które administrują kwotami, mogą doprowadzić do większej biurokracji i oskarżeń o nieuczciwe traktowanie. Kolejnym celem jest uczynienie z krajów, w których kraje będą przejrzyste i przejrzyste, Porozumienia WTO wymagają, aby rządy ujawniały swoją politykę i praktyki publicznie w obrębie danego kraju lub powiadamiają WTO. Regularny nadzór nad krajowymi politykami handlowymi za pośrednictwem mechanizmu kontroli polityki handlowej stanowi dalsze środki zachęcające do przejrzystości zarówno na poziomie krajowym, jak i wielostronnym. czasami określany jako instytucja wolnego handlu, ale to nie jest całkowicie dokładne System pozwala na taryfy, aw ograniczonych okolicznościach inne formy ochrony W sposób bardziej dokładny jest to system zasad otwartych, sprawiedliwych i niezakłóconych. niedyskryminacja MFN i traktowanie narodowe mają na celu zapewnienie uczciwych warunków handlowych Tak też są te, n dumping wywozu poniżej kosztów uzyskania udziału w rynku i subsydiów Są to kwestie złożone, a zasady próbują ustalić, co jest uczciwe lub nieuczciwe, a także w jaki sposób rządy mogą odpowiedzieć, w szczególności poprzez pobieranie dodatkowych należności celnych przywozowych obliczonych w celu zrekompensowania szkód spowodowanych nieuczciwymi praktykami handel. Mania innych porozumień WTO mają na celu wspieranie uczciwej konkurencji w rolnictwie, własności intelektualnej, usługach, na przykład Umowa o zamówieniach publicznych na wielostronną umowę, ponieważ jest podpisana przez nielicznych członków WTO rozszerza reguły konkurencji na zakupy tysięcy rządów podmiotami z wielu krajów itd. Zachęcanie do rozwoju i reform gospodarczych z powrotem do góry. System WTO przyczynia się do rozwoju Z drugiej strony, kraje rozwijające się potrzebują elastyczności w czasie, w jakim podejmują się w celu wdrożenia porozumień systemu i same umowy przechodzą wcześniej przepisy GATT, które pozwalają na specjalną pomoc i koncesje handlowe dla krajów rozwijających się trzy czwarte członków WTO to kraje rozwijające się i kraje znajdujące się w okresie przejścia na gospodarkę rynkową W ciągu siedmiu i pół roku Rundy Urugwajskiej ponad 60 z tych państw wdrożyło autonomiczne programy liberalizacji handlu W tym samym czasie kraje rozwijające się i gospodarki przejściowe były znacznie bardziej aktywny i wpływowy w negocjacjach Rundy Urugwajskiej niż w poprzednich runiach, a to jeszcze w obecnej agendzie rozwoju z Doha. Pod koniec Rundy Urugwajskiej kraje rozwijające się przygotowywały się na większość obowiązków, które są wymagane kraje rozwinięte, ale porozumienia dały im okresy przejściowe, aby dostosować się do bardziej nieznanych i, być może, trudnych postanowień WTO, zwłaszcza dla najbiedniejszych, najmniej rozwiniętych krajów Decyzja ministerialna przyjęta pod koniec rundy mówi, że lepsze kraje powinny przyspieszyć wdrażanie zobowiązań dotyczących dostępu do rynku w odniesieniu do towarów wywożonych przez kraje najsłabiej rozwinięte, co widać ks Wzrosła pomoc techniczna dla nich Niedawno kraje rozwinięte zaczęły wprowadzać przywóz bezcłowy i bezcłowy dla prawie wszystkich produktów z krajów najsłabiej rozwiniętych W tym wszystkim WTO i jego członkowie nadal prowadzą proces uczenia się obecna agenda rozwoju z Doha obejmuje kraje rozwijające się obawy dotyczące trudności, jakie napotykają przy wprowadzaniu w życie porozumień Rundy Urugwajskiej. System handlowy powinien być bez dyskryminacji, a kraj nie powinien rozróżniać między swoimi partnerami handlowymi nadając im status kraju najbardziej uprzywilejowanego lub MFN, nie powinny rozróżniać między własnymi a zagranicznymi produktami, usługami lub obywatelami, które dają im traktowanie narodowe. więcej barier sprowadza się w drodze negocjacji. podstawne przedsiębiorstwa zagraniczne, inwestorzy i rządy powinni mieć pewność, że bariery handlowe, w tym taryfy i bariery pozataryfowe nie powinny być podnoszone arbitralnie stawki celne i zobowiązania do otwarcia rynków są związane z WTO. więcej konkurencyjnych zniechęcających do nieuczciwych praktyk, takich jak subsydia wywozowe i dumping produktów poniżej kosztów, aby uzyskać udział w rynku. więcej korzyści dla mniej rozwiniętych krajów daje im więcej czasu na dostosowanie, większą elastyczność i specjalne przywileje. To brzmi jak sprzeczność Wskazuje na specjalne traktowanie , ale w WTO to w istocie oznacza niedyskryminację traktującą prawie wszystkich w równym stopniu. Jest to, co dzieje się Każdy członek traktuje wszystkich pozostałych członków jako równie najbardziej uprzywilejowanych partnerów handlowych Jeśli kraj poprawi korzyści, jakie daje jednemu handlowi, aby traktować wszystkich pozostałych członków WTO tak samo, aby wszystkie one pozostały w największym stopniu preferowane. Kraj MFN na najwyższym poziomie nie zawsze oznaczał równe traktowanie Pierwsze dwustronne traktaty MFN utworzyły wyłączne kluby wśród najbardziej uprzywilejowanego krajowego handlu partnerzy W ramach GATT, a obecnie w WTO, klub MFN nie jest już wyłączny Zasada MFN zapewnia, że ​​każdy kraj traktuje jego ponad 140 członków s jednakowo. Ale istnieją pewne wyjątki. ORGANIZACJA ZGROMADZENIA TRANSPORTU PODRÓŻNEGO. Pozwól mi zacząć od stwierdzenia, jak miło być w Chinach w tak ważnym punkcie negocjacji wejścia Chin do Światowej Organizacji Handlu od teraz przyjrzymy się tym razem jako przełom w ewolucji światowego systemu gospodarczego. Istnieje prosta rzeczywistość, która leży u podstaw naszych obecnych negocjacji i rzeczywistych wyzwań, jakie niesie ze sobą dostosowanie, wszyscy stoimy wobec rzeczywistości, że Chiny są już wiodącą siłą w coraz większym stopniu współzależna gospodarka światowa Chiny coraz potrzebują możliwości i bezpieczeństwa systemu WTO w celu wypełnienia ogromnego potencjału wzrostu gospodarczego i rozwoju A WTO coraz bardziej potrzebuje Chin jako pełnego i aktywnego członka, aby stał się naprawdę uniwersalnym systemem. Ta rzeczywistość podkreśla samą siła wzrost Chin na świecie W ciągu ostatniej dekady produkcja rośnie średnio o 10 procent rocznie, podczas gdy wielkość eksportu towarów rosła jeszcze szybciej, w w ciągu dwudziestu lat wartość eksportu towarów w Chinach wzrosła ponad dwadzieścia razy, osiągając 151 miliardy dolarów w zeszłym roku Chiny są już piątą siódmą światową siłą handlową na świecie, a drugim największym odbiorcą inwestycji zagranicznych Dziś Gospodarka chińska reprezentuje od 5 do 10 procent światowej produkcji, w zależności od metody obliczania produkcji krajowej. Wraz z rozwojem gospodarki w Chinach również jego powiązania z gospodarką światową uzależnienia od rynków eksportowych nadal będą rosły , a nie tylko w odniesieniu do produktów wymagających dużej siły roboczej, takich jak obuwie i zabawki, ale w przypadku produktów i usług o wyższej technologii, które są coraz większym udziałem produkcji Chin w miarę wchodzenia na drabinę produkcyjną Przywóz również wzrośnie częściowo w celu dalszego uprzemysłowienia i modernizacji , ale także w odpowiedzi na zapotrzebowanie konsumentów I ciągle rozwijająca się sieć wewnętrznych i zewnętrznych inwestycji przyciąga Chiny głęboko w światowy system finansowy. że modernizacja w Chinach będzie wymagała importu sprzętu i technologii o około 100 miliardów dolarów rocznie, a wydatki infrastrukturalne w drugiej połowie tego dziesięciolecia mogłyby wynieść ok. 250 miliardów dolarów. Nie wspominając o rosnącym zapotrzebowaniu na energię, zasoby mineralne, żywność i importu rolnego, który pomimo wielkości i zasobów chińskiej gospodarki nie może być zaspokojony jedynie przez produkcję krajową. Podstawowym faktem jest to, że Chiny zmierzają w samym środku procesu globalizacji, a Chiny i inne kraje korzystają to Żyjemy w świecie, w którym technologia, kapitał i handel rozwijają się coraz bardziej swobodnie, gdy stare narzędzia ekonomiczne stracą swoją pozycję i gdzie siła gospodarcza i bezpieczeństwo stają się coraz bardziej zależne od otwartości gospodarczej i integracji Droga Chin do wzrostu gospodarczego i modernizacji jest również ścieżką do współzależności. Ten proces globalizacji nie zostanie odwrócony - przyspieszy na całym świecie, gospodarczo i technologicznie siły się rozbijają ścianami, przekraczają granice i tkają wspólną gospodarkę światową Pod koniec dwudziestego wieku nasze nowe możliwości, a także nasze wyzwania - w handlu, ekonomii, we wszystkich aspektach polityki międzynarodowej - wynikają z naszych światów poruszających się bliżej siebie, a nie dalej Rozszerzanie współzależności jest centralną rzeczywistością dla Chin i dla świata Współzależność polega na współzależności. Kluczowym krokiem w kierunku ukończenia tej współzależności jest doprowadzenie Chin do wielostronnego systemu handlowego Stosunki gospodarcze Chin ze światem są po prostu zbyt duże i zbyt rozpowszechnione, aby skutecznie zarządzać poprzez labirynt arbitralnych, przesuniętych i niestabilnych umów dwustronnych, zapewnia najlepszą gwarancję spójności i spójności międzynarodowej polityki handlowej Chin w ramach wielostronnego systemu opartego na zasadach. To samo, Chiny, podobnie jak wszystkie innymi krajami, może najlepiej zarządzać rosnącymi stosunkami gospodarczymi ze światem na podstawie praw i ob ligacje uzgodnione przez konsensus i odzwierciedlane w przepisywalnych regułach i dyscyplinach Jest to jedyny sposób na opieranie się obustronnym naciskom lub groźbom jednostronnych działań. Jest to jedyny sposób na utrzymanie i promowanie krajowej reformy gospodarczej, wiedząc, że wysiłki Chin w tym kierunku są dopasowywane przez partnerzy handlowi, członkowie WTO, którzy mają takie same obowiązki na mocy porozumień WTO. Uchylając się do WTO oznacza przyjęcie wiążących zobowiązań w odniesieniu do polityk importowych - zobowiązania, które będą wymagały dostosowania polityki handlowej Chin, a w większości przypadków gospodarczej restrukturyzacja Jednak z kolei Chiny skorzystają z przedłużenia wszystkich korzyści, które zostały wynegocjowane wśród 130 członków Światowej Organizacji Handlu, które będą uprawnione do eksportowania swoich produktów i usług na rynki innych członków WTO według stawek cła i poziomy zobowiązań wynegocjowanych w ramach Rundy Urugwajskiej - obejmuje to powiązania taryfowe, przynoszące niemal 100% produkty półprodukty do krajów rozwiniętych, przy czym prawie połowa tych produktów podlega bezcłowej obróbce Te ogromne możliwości dostępu do rynku będą oparte na dwóch głównych zasadach najbardziej uprzywilejowanych i niedyskryminacyjnych. Co ważniejsze, Chiny będą musiały odwołać się do wielostronnego forum w celu omówienia problemów handlowych z partnerami z WTO oraz, w razie konieczności, do wiążącej procedury rozstrzygania sporów, jeśli jej prawa zostaną naruszone Ten większy poziom bezpieczeństwa przyniesie korzyści Chinom ogromnie - zachęca do jeszcze większego zaufania do biznesu i przyciąga nawet większym poziomem inwestycji. Jest trzeci ważny powód, dla którego Chiny uczestniczą w systemie wielostronnym Jedynie w systemie Chiny mogą uczestniczyć w pisaniu zasad handlowych XXI wieku. Będzie to bezprecedensowy zestaw praw i obowiązków wynegocjowanych na arenie międzynarodowej przez konsensusu. Trwała moc systemu wielostronnego to jego zdolność do ewoluowania W 1994 r którzy w owym czasie byli najbardziej ambitnymi i daleko idącymi porozumieniami w pięćdziesięcioletniej historii międzynarodowego systemu gospodarczego. W trzy lata później podjęliśmy negocjacje w sprawie wytycznych w celu zliberalizowania globalnego sektora telekomunikacyjnego oraz do zniesienia taryf na handel produktami technologii informatycznej - których łączna wartość, na poziomie około 1 biliona dolarów, odpowiada światowemu obrotowi w rolnictwie, samochodom i przemyśle tekstylnym, a ich wartość przekracza poziom handlu poprzez otwarcie dostępu do wiedzy , komunikacji i ich technologii otwieramy dostęp do najważniejszych surowców nowego stulecia To będzie ogromne znaczenie dla rozwoju i konkurencyjności wszystkich gospodarek, a nie Chin. Jest też każdy znak, że możemy również zawrzeć wielostronne porozumienie w sprawie usług finansowych do końca tego roku - kolejny obszar, w którym prowadzimy handel w przyszłość I to nie znaczy nic Negocjacje WTO dotyczące rolnictwa, usług i innych sektorów, które będą wznowione za trzy lata. Chiny na zewnątrz nie mogą stać na uboczu, a inni piszą reguły gry Chiny z rosnącym zainteresowaniem eksportowym nie mogą sobie pozwolić na bezczynność bezpieczny i rozszerzający dostęp do rynków światowych - bezpieczeństwo, które zapewnia jedynie system wielostronny I być może najważniejsze, Chiny zależne od technologii i modernizacji nie mogą pozwolić sobie na szybkie tempo globalizacji - szczególnie w sektorach takich jak technologie informacyjne, telekomunikacja czy usług finansowych, które będą kluczowymi elementami nowej gospodarki. Dotychczasowy sukces gospodarczy Chin związany jest bezpośrednio z imponującymi reformami krajowymi, w tym z liberalizacją handlu i liberalizacji inwestycji Chiny już skorzystały z jednostronnych obniżek taryfowych oferowanych w ramach jego przystąpienia negocjacje w jednym badaniu przynoszą zyski w wysokości 22 miliardów USD. Ale to nie koniec t Droga Dalsza liberalizacja - podjęta na podstawie zasad WTO i w zamian za korzyści od innych partnerów WTO - mogłaby okazać się największym bodźcem do wzrostu gospodarczego w Chinach, a co za tym idzie olbrzymim bodźcem do gospodarki światowej. Nie jestem sugerując, że przystąpienie do WTO jest prostym krokiem wręcz przeciwnie Ale wiele innych krajów, które już są członkami WTO, mają podobny poziom rozwoju z Chinami, które subskrybowały swoje prawa i obowiązki oraz czerpały z niego korzyści. Inni kandydaci do członkostwa pokazują również dokonali tego samego wyboru. Atrakcją WTO jest właśnie siła i spójność jej praw i obowiązków - które nadal rozszerzamy i pogłębiamy w dalszej ekspansji i integracji globalnej gospodarki. Pięćdziesiąt lat temu nacisk położony był tylko na taryfami i innymi środkami przygranicznymi obowiązują obecnie zasady WTO w granicach granicy, obejmujące normy techniczne, usługi, własność intelektualną, handel a także wiele innych polityk gospodarczych, które niegdyś były uważane za domowe pięćdziesiąt lat temu, prawie wszyscy członkowie GATT pochodzili z uprzemysłowionego świata dzisiejszych 130 członków WTO, osiemdziesiąt procent to kraje rozwijające się lub gospodarki w okresie transformacji. Rosnąca złożoność zasady i różnorodność członkostwa, dalekie od osłabienia WTO, umocniły to W dążeniu do szerszego uczestnictwa zrobiliśmy coś więcej niż dodać nową zasadę lub nowego członka tam Utworzyliśmy rozbudowaną sieć wzajemnych powiązań i odpowiedzialności - system, który stają się coraz ważniejsze dla wszystkich naszych interesów handlowych, ponieważ rośnie mocniej. To dlatego, że przystąpienie Chin do WTO będzie głęboko kształtować przyszłą ewolucję i kierunek globalnych stosunków gospodarczych, które musimy zająć tym procesem. Chiny są zbyt duże i ważne, podmiot gospodarczy - a wejście do WTO będzie miało zbyt duży wpływ na system - do pogodzenia tych negocjacji. Niedawno dostrzegliśmy ważne znaki dynamikę i dynamikę twórczości, którą niedawno widzieliśmy w tych negocjacjach - w trudnych obszarach, takich jak prawa handlowe, niedyskryminacja, bariery pozataryfowe, handel państwowy, inwestycje i własność intelektualna, gdzie negocjatorzy osiągnęli znaczny postęp, zwłaszcza w ostatnich miesiącach postęp byłby możliwy bez istotnych - jeśli czasochłonne - technicznych przesłanek, które wszystkie strony tej negocjacji ustaliły w ciągu ostatniej dekady. Ale to, co naprawdę prowadzi ten proces, jest wspólnym uznaniem korzyści, które konkurowały z sukcesem. nie ma lekceważenia przed nami pracy, zwłaszcza gdy zbliżamy się do następnej sesji negocjacyjnej zaplanowanej w maju tego roku. Podobnie jak wszystkie negocjacje, wiele ważnych prac i najgorszych kwestii pozostało do końca. Moim celem jest nakłanianie wszyscy starali się podwoić swoje wysiłki - i rozciągnąć wyobraźnię - teraz, kiedy możemy twierdzić, że wchodzą w fazę końcową a d jest powszechnie potrzebna do dalszego przyspieszenia Nadal pozostają kluczowymi kwestiami odnoszącymi się do warunków przystąpienia Chin do WTO. Równie ważne jest dwustronne negocjacje w sprawie przystąpienia do rynku z głównymi partnerami handlowymi Chin, które, jak wiadomo, są kluczowy i niezbędny element udanej negocjacji Po raz kolejny powinniśmy przypomnieć, że pozycja Chin jako 5. eksportera światowego wzmacnia potrzebę udostępnienia innym własnym rynkom innym wszystkim ważnym zagadnieniom, które będą musiały być rozwiązane w sposób satysfakcjonujący wszystkich użytkowników zanim Chiny wejdą do WTO. Przez cały okres przystąpienia Chin sekretariat WTO GATT był gotowy, aby ułatwić negocjacje i udzielić wszelkiej pomocy, która może być potrzebna na wszystkich możliwych frontach, muszę dodać, że to zobowiązanie Sekretariat stoi równie mocno, gdy zbliżamy się do końcowych etapów procesu akcesyjnego. Wyzwania przed nami nie zmieniają podstawowej rzeczywistości, której nie ma aspekt gospodarczych i handlowych stosunków handlowych Chin będzie łatwiejszy w obsłudze poza systemem wielostronnym. Przeciwnie, wszystko to byłoby trudniejsze dla Chin i jej partnerów - bardziej arbitralne, dyskryminujące i oparte na mocach Nikt nie może tego takiego scenariusza. Międzynarodowa debata na temat globalizacji wyraźnie ilustruje ten ostatni punkt Implikacje lub wyraźnie, Chiny zbliżają się do sedna tej debaty Zaskoczeniem nie jest to, że negocjacje akcesyjne były tak długie i tak złożone Zastanawiam się, że ten ogromny kraj przemieścił się do tej pory w tak krótkim czasie na światowym rynku gospodarki światowej. Ściany, które nas dzielą, spada, a niektóre wciąż widzą różnice i różnice, a nie nasze wspólne interesy. Globalizacja tkwi świat razem, jak nigdy dotąd, ale jest to świat odmienny kultur, różnych systemów i różnych poziomach rozwoju. Niezależność wymaga, abyśmy szanowali nasze unikalne kultury i cywilizacje. Interdependence also domaga się, abyśmy znaleźli wspólne rozwiązania naszych wspólnych problemów Są to obawy głównych partnerów handlowych Chin o jego utrzymujące się nadwyżki handlowe Również świat będzie musiał zrozumieć ogromne wyzwanie, z jakim Chiny muszą stawić czoła przekształceniu się w nowoczesne i konkurencyjne społeczeństwo - a wszystkie w ciągu dziesięcioleci Chiny nie są jedyne w podejmowaniu tego wysiłku restrukturyzacji Globalizacja zobowiązuje wszystkie narody, małych i dużych, bogatych lub biednych, do wzięcia udziału w ciągłym procesie dostosowywania się Większe niż kiedykolwiek wcześniej problemy światowe będą Chinami problemy i problemy z Chinami będą światem s. Kiedy nasz świat zmian dramatycznych jest również światem dramatycznych możliwości, poziomy życia w Chinach wzrosły dwukrotnie w ciągu ostatniej dekady i bez wątpienia potroi się podwójnie i potrójnie. Nowe możliwości otwierają się dla chińskich pracownicy i chińscy przedsiębiorcy Nowe decyzje otwierają dla chińskich konsumentów I wychodząc z tego otworu gospodarczego sprzyja mi nadzieja, z dowodów ogromnego sukcesu reformy, że realny koszt polegałby na utrzymaniu zamkniętych drzwi, spowolnieniu procesu restrukturyzacji i utrzymaniu nieefektywnych struktur publicznych. Co prawda w Chinach jest prawdziwe dla świata Światowa gospodarka mogłaby łatwo podwoić się 2020, podniesienie światowych standardów życia o prawie dwie trzecie - wśród największych postępów w historii świata Technologia i komunikacja łączą ze sobą połączoną planetę, rozprzestrzeniając narzędzia postępu gospodarczego i społecznego oraz wyrównywszy kondycję ludzką I rozbijamy bariery , nie tylko między gospodarkami, ale między ludźmi, dając nam wspólne zainteresowanie dobrobytem i pokojem. Musimy jasno określić, co jest zagrożone wejście Chin do globalnego systemu handlowego to coś więcej niż handel To chodzi o przyszłość Chin w Chinach jako światowy lider gospodarczy I chodzi o przyszły kierunek globalnej gospodarki i naszej globalnej społeczności. Zaczęłam mówić, że jesteśmy w punkcie zwrotnym w stosunkach z Chinami ze światem Jednym z tych momentów w historii, które przychodzą, ale rzadziej, kiedy wybory kształtujemy przebieg zdarzeń od lat, a nawet dziesięcioleci, aby przyjść Zimnowojenny krajobraz został przemazany, jakby przez historyczne trzęsienie ziemi Następna era globalizacji jeszcze nie ma form Mamy wyjątkową okazję - między erą, a także wielowiekami - aby stworzyć fundamenty nowego rodzaju międzynarodowego systemu, który oferuje największą szansę na trwający światowy dobrobyt i pokój Po raz pierwszy zdajemy sobie sprawę z możliwości stworzenia uniwersalnego systemu opartego na prawach i obowiązkach uzgodnionych przez konsensus i wiążących wszystkich jego członków. Powtarzam - udana integracja Chin z gospodarką światową jest kluczem do wielu wyzwań międzynarodowych, przed którymi stoimy potrzebujemy kreatywności w najbliższych dniach Będziemy potrzebować rozwiązania I będziemy potrzebować zmiany wzroku przyjdzie, czy nam się to podoba, czy nie Możemy albo zająć się pozytywnie i skłaniać ją do pozytywnych celów lub ignorować e to do naszego zagrożenia Wybór przed nami jest oczywisty. Przybyłem do Chin, a nie jako negocjatora, ale jako człowiek z jednym zainteresowaniem - aby pomóc zbudować prawdziwie globalny system handlowy, który może wytrzymać ciężar dwudziestu pięciu lat, w pierwszym stuleciu zostawiam was wiadomość, że Chiny muszą być centralnym filarem tego systemu - inaczej ryzykujemy budowanie nowego stulecia na podstawach niestabilności gospodarczej i jeszcze bardziej niepewnego pokoju, jestem przekonany, że Chiny przyniosą równie wielką szerokość widzenia do tego zadania. Clinton Chin Gaming System handlu światowego. Sekretarz stanu Hillary Clinton, w przemówieniu gospodarczym piątek, wezwał do równych szans w handlu światowym, a ubolewając nad tym, co powiedziała, były wysiłki Chin, aby wykorzystać globalny system handlowy do jego przewagi Zażądała zakończenia paraliżu partyzanckiego w Waszyngtonie nad polityką gospodarczą. W przemówieniu do nowojorskiego klubu gospodarczego Clinton podkreśliła, że ​​handel i inwestycje powinny stanowić większą część amerykańskiej dyplomacji, ale dodatek ss i kolejna sesja pytań i odpowiedzi, zawierały niektóre z najostrzejszych zarzutów w administracji Obamy w odniesieniu do chińskiej polityki handlowej. Sekretarz powiedział, że Chiny, świadomie utrzymując wartość swojej waluty w celu zwiększenia eksportu, skoncentrowały największe nadwyżka handlowa w historii światowej przynosi szkodę nie tylko Stanom Zjednoczonym, ale także innym ważnym gospodarkom. To nie tylko zakłócenie rynku, nie tylko robi to bardziej kosztowne, ale i teraz zaczyna mieć wpływ na inne kraje nie jest tylko Stany Zjednoczone, mówiąc, że Chiny muszą zrównoważyć tę sztuczną politykę amortyzacji, która jest dobra dla ich eksporterów, która w wielu aspektach niekorzystnie wpływa na własnych ludzi "- powiedziała. Clinton wyraził współczucie prawodawstwa zatwierdzonego przez Senat w tym tygodniu, zagrażając wyższym taryfom przeciwko Chinom, jeśli utrzyma się nierównowaga w walutach. Sekretarz obawiała się obaw przed niektórymi przeciwnikami tego środka, którego los jest niepewny w Izbie Odwoławczej że spowoduje to wojnę handlową. Nie sądzę, że nie ma nic złego w podnoszeniu się i twierdzeniu, że nie widzę, że prowadziłam do protekcjonizmu, o którym słusznie ostrzegasz od lat trzydziestych XX wieku, powiedziała administracja Obamy o projekcie Schumera w Senacie, że wszystko, co musimy zrobić, musi być spójne z naszymi międzynarodowymi zobowiązaniami, w tym zobowiązaniami do WTO. Ale nie chcemy też wykorzystać tej sprawy. Clinton powiedziała, że ​​stała w obliczu niedawnych podróży zagranicznych z obawami sojuszników na temat impasu na wysiłki na rzecz ograniczenia deficytu Waszyngton, który dwa miesiące temu spowodował niedawne niewywiązanie się z obligacji skarbowych przez rząd Stanów Zjednoczonych. Myślę, że w tej debacie jesteśmy w stanie wstrzymać tę debatę w domu i głęboko żałuję, że ponieważ nie sądzę, że mamy czas, aby tak pochłonąć nasze własne argumenty polityczne, powiedziała sekretarz. wspólnota biznesu musi odbudować ducha zespołu-Ameryki i nie może sobie na to pozwolić, aby pozostać sparaliżowana ideologią i partyzancją.

Comments

Popular Posts